DS gaat goud zoeken in Noord-Amerika

ds-gold

Het luxemerk van Citroën, DS, gaat volgens geruchten net zoals de goudzoekers van de 19e eeuw haar geluk zoeken in Amerika. Daarmee zou het na Europa en China, ook de Verenigde Staten binnenvallen. Volgens bronnen binnen het merk de sleutel tot succes.

Ceo van Citroën, Linda Jackson, wou het met zoveel woorden niet vuil maken in ons interview op het autosalon van Frankfut, maar de afscheiding van de DS-naam tot een apart merk heeft een stevig onderliggend plan. DS speelt namelijk de premiumkaart om de wereld te veroveren. En hoewel dat in onze contreien wat moeilijker ligt (omdat we de DS 3, DS 4 en DS 5 gekend hebben onder Citroën-vlag), vallen Chinezen er met bosjes voor.

Daar zou het niet mogen stoppen, want DS plant de Noord-Amerikaanse markt te betreden, in navolging van Alfa Romeo. Daarvoor heeft het een resem aan modelletjes. Denk maar aan de DS 4 en DS 5, maar ook de - Chinese - DS 5LS en DS 6WR kunnen meespelen. De grootse berg die ze daarbij moeten over klimmen? Dat van het dealernetwerk. Want waar Alfa tegenwoordig broederlijk deelt met Jeep & Chrysler, valt het PSA iets moeilijker.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws