In een gesprek met Australische media is hoofddesigner bij Citroën, Frederic Duvernier, niet mals voor de crossover coupes zoals de BMW X6 en Mercedes GLE Coupe. 'Een gevaarlijk design, met zo'n dalende daklijn achteraan.'
Met 'dat gevaarlijk design' hint de man niet naar de houdbaarheidsdatum van zo'n ontwerp, wel naar het daadwerkelijke grootste nadeel; zichtbaarheid. Want door de dalende daklijn achteraan wordt de zichtbaarheid er een stuk slechter op. Daarnaast krijg je minder in de koffer en hebben passagiers achterin minder hoofdruimte.
'Al die kopieën van elkaar... ze vervelen me', aldus Duvernier. 'Onze job bestaat er in iets nieuw te creëren, maar als het gewoon nieuw moet zijn om nieuwe te zijn, dan zitten we op het verkeerde pad. Een wagen moet vernieuwend zijn op de manier waarop hij werkt, het comfort, de visibiliteit en de beleving.'
Een strategie die Citroën eerder toepaste op de C4 Cactus en het merk geen windeieren legde.
Recente reacties
Dacia Duster krijgt nog dit jaar gezelschap van zevenzits ‘Bigster’
Is de bigster ook verkrijgbaar in een vijfzitter,voor meer bagageruimte te hebben? Mvg Dave
Door Muller dave 8 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een vennootschap en rij elektrisch... De wagen laadt ik thuis op en kreeg van de overheid...
Door David 8 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Geloof je het zelf? Stroohm wilt dit natuurlijk, want dan kunnen zij dik cashen. Maar dit is...
Door this 8 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je geen woekerprijzen hebt bij het openbaar laden (ze bestaan gelukkig), kom je nog steeds...
Door this 15 uur geleden