De Duitse Post, waarvan DHL deel uitmaakt, is een tijd terug begonnen met de uitrol van haar eigen ontwikkelde elektrische auto's om pakketjes rond te sturen. Dik tegen de goesting van Volkswagen, die voordien Caddy's mochten leveren aan de post.
Onterechte woede van grote Volkswagen-baas Matthias Müller. Hij liet namelijk in een interview met Reuters weten dat hij 'zeer verveeld zit met het feit dat de Duitse Post geen Caddy's meer wilt'. Onterecht, in die zin dat de groep die DHL in handen heeft enkele jaren terug daadwerkelijk naar verschillende constructeurs stapte met de vraag om een ecologische camionette te bouwen. Daarbij vingen ze bot, waardoor de Duitse Post zichzelf genoodzaakt voelde om zelf iets te creëren.
Dat deden ze ook (Kijk maar) en zo'n 1.000 stuks later trekken ze intern bij Volkswagen aan de alarmbel. Volkswagen CEO Mueller gaat zelfs zo ver door openlijk te zeggen dat ze nog een voet tussen de deur gaan proberen te krijgen. Al zullen ze natuurlijk met meer moeten afkomen dan enkel een voet. Misschien een busje op elektriciteit, VW?
Recente reacties
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Waarom zou deze niet in hun vizier zitten? Het is toch nog steeds een nutteloos hoge/zware SUV?
Door FLP 7 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
1000 km in 1 keer rijden zonder te stoppen, moet je dan gebruik maken van een pamper? of plas je...
Door Adriaan 7 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Verdwijnt de Mégane op fossiele brandstof dan ook uit het gamma? Geen lage wagens meer? (buiten de...
Door Mathieu 10 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je binnen 10min 80% kunt laden, is zo'n groot bereik helemaal niet meer nodig. Dan kom je al...
Door this 14 uur geleden