De kogel is door de chiesa; Lamborghini zal haar V12- en V10-motoren behouden maar die moeten voor de volgende generatie Aventador en Huracan wel aan de elektrohulp. Hybrides dus. Waardoor het huidige gamma van het Italiaanse merk de laatste van zijn soort zal zijn.
Ook Lamborghini is niet ongevoelig aan steeds strenger wordende emissienormen, waardoor de knapen uit sant'agata bolognese al even tot het besef zijn gekomen dat ze het niet meer redden met atmosferische V10- en V12-motoren. Een toekomst dan met geblazen viercilinders? Nou, dat nu ook weer niet. Het Italiaanse merk zou al volop bezig zijn om de huidige motoren om te vormen tot een generatie die mooi samen kunnen spelen met een elektromotor. Hybridemotoren dus en daar is natuurlijk niets mis mee.
De uitkomst van dat harde labeur zullen we evenwel pas te zien krijgen bij de opvolger van de Aventador en Huracan, beiden gepland voor volgend decennium. Al hoeven we eigenlijk niet zo lang te wachten, want binnen dit en twee jaar zal Lamborghini een plug-inversie lanceren van haar Urus. Al zal die geen in-huis ontwikkelde motor gebruiken, wel de 4-liver V8 met elektromotor vanuit de Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid.
Recente reacties
Dacia Duster krijgt nog dit jaar gezelschap van zevenzits ‘Bigster’
Is de bigster ook verkrijgbaar in een vijfzitter,voor meer bagageruimte te hebben? Mvg Dave
Door Muller dave 5 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een vennootschap en rij elektrisch... De wagen laadt ik thuis op en kreeg van de overheid...
Door David 5 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Geloof je het zelf? Stroohm wilt dit natuurlijk, want dan kunnen zij dik cashen. Maar dit is...
Door this 5 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je geen woekerprijzen hebt bij het openbaar laden (ze bestaan gelukkig), kom je nog steeds...
Door this 12 uur geleden