Met de C4 Cactus vond Citroën zichzelf na decennia van generische producten opnieuw uit. Het lijkt dan ook vanzelfsprekend dat Citroën het concept de komende jaren uit zal melken. Niet dus. Want de C4 Cactus wordt na één generatie ten grave gebracht.
Niet naar iedereens smaak, de C4 Cactus. Laat daar geen twijfel over bestaan. Maar het guitige kleintje met "genitale wratten" op zijn flank betekende in 2014 een nieuwe start voor Citroën. Een hoofdstuk waar komaf werd gemaakt met generische producten die er uit moesten zien als een Duits product.
Eentje en dan geentje
Toch is de grondlegger van het moderne Citroën geen lang leven beschoren, want Xavier Peugeot (productmanager bij Citroën) heeft laten weten tegenover Britse media dat Citroën geen nieuwe Cactus op de planning heeft staan.
Er komt heus een nieuwe generatie C4 maar die zal niet meer door het leven gaan als "Cactus". Toch belooft Peugeot (de man, niet het merk) dat de nieuwe C4 uit zal pakken met een polariserend design dat er voor moet zorgen dat de compacte hatchback er compleet anders uit zal zien als zijn concurrenten. Je weet wel, datgene dat de C4 Cactus eigenlijk wat heeft gedaan. Onze gok? De Airbumps zullen wederom een kleinere rol gaan spelen.
Airbumpflop
Dat deden ze anderzijds eerder al, want sinds de facelift van de C4 Cactus komt het kleintje wat volwassener voor de dag. Niet enkel qua afwerking, inhoud en technologieën... maar ook qua looks. De "Bumps" op de flank kregen namelijk al een kleinere bijrol.
Het is dan ook geen geheim dat - hoewel de grondlegger van een modern Citroën - de C4 Cactus niet verkocht zoals het Franse merk had gehoopt. Benieuwd of de nieuwe C4 die tegen 2021 op de markt moet verschijnen uniek genoeg is om klanten weg te trekken van de Renault Mégane, Ford Focus en vooral de dan ook nagelnieuwe Volkswagen Golf.
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 21 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 2 dagen geleden