Makkelijk praten natuurlijk als je 1.500 pk sterke supercars bouwt die - theoretisch - boven de 400 km/u kunnen lopen...
Volgens Christian von Koenigsegg, oprichter van Koenigsegg, is topsnelheid geen hoge prioriteit binnen het merk. 'Hoe belangrijk is dat getalletje uiteindelijk?' aldus Christian tegen Britse media. 'Onze klanten zijn veel meer geïnteresseerd in de rij-eigenschappen, de rij-emotie en het gebruiksgemak. Waanzinnige topsnelheden kan je toch enkel maar halen op afgesloten rechte stukken van 10 kilometer lang. Is het dan echt een noodzaak, of eerder een marketinggetal, die topsnelheid?'
Krijgen de kans niet
Marketinggezwets is het dus volgens Christian, die waanzinnige hoge topsnelheden. Anderzijds mag je niet vergeten dat Koenigsegg niet in staat is om te onderzoeken hoe snel zo'n One:1 kan lopen. Daarvoor hebben ze namelijk een testcircuit nodig dat lang genoeg is. En laat die nu veelal in handen zijn van Volkswagen. Het Ehra-Lessien circuit van VW zou ideaal zijn, maar een Bugatti-rivaal gaan ze daar niet meteen op laten. Misschien focust Koenigsegg dus niet echt meer op topsnelheid omdat ze momenteel toch niet over de middelen beschikken om die topsnelheid te kunnen tonen.
Recente reacties
Dacia Duster krijgt nog dit jaar gezelschap van zevenzits ‘Bigster’
Is de bigster ook verkrijgbaar in een vijfzitter,voor meer bagageruimte te hebben? Mvg Dave
Door Muller dave 7 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een vennootschap en rij elektrisch... De wagen laadt ik thuis op en kreeg van de overheid...
Door David 7 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Geloof je het zelf? Stroohm wilt dit natuurlijk, want dan kunnen zij dik cashen. Maar dit is...
Door this 7 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je geen woekerprijzen hebt bij het openbaar laden (ze bestaan gelukkig), kom je nog steeds...
Door this 14 uur geleden