Na de CS-versie van de BMW M4 is er nu een soortgelijke variant voor de M3. Voor wie graag twee deuren extra heeft voor die twee extra letters.
Achterkleinkind van de BMW E30 M3 Evolution zet deze M3 CS een lijn van extrarijplezier voort. BMW M gaat hem dan ook in beperkte oplage produceren vanaf maart 2018, 1.200 stuks worden voorzien. Bestellen kan vanaf januari.
Onder de kap van de M3 CS schuilt dezelfde motor als de M3, al heeft hij hier wel lekker 10 pk meer dan in die gewone M3 met Competition Pack. 460 stuks breng je nu over op de achterwielen, samen met 600 Nm, 50 Nm meer dan standaard.
Niet alleen het extra vermogen onderscheidt hem van de andere M3's, ook het speciaal ontwikkelde uitlaatsysteem doet dat. Motorkap, diffusor achteraan, de rand op de achterspoiler en de splitter onder de voorbumper zijn gemaakt van koolstofvezel versterkt kunststof (CFRP). Daarmee bespaart BMW M 10 kilogram tegenover de gewone M3.
minder airco
Binnenin vind je Alcantara en leder, in Silverstone/zwart kleurencombo. Geen vijftienduizenzone-airco hier, wel 1 zone, dat bespaart alweer wat gewicht.
Schakelen doe je met de BMW M Double Clutch Transmission met zeven versnellingen. Remmen doe je dan weer met M compound remmen met per remklauw vier zuigers vooraan en twee achteraan. Vooraan krijgt de M3 CS 9Jx19 inch wielen, achteraan zijn er dat in 20 inch. De voorste wegen zowat 9 kilogram, de achterste 10 kilogram.
Mede dankzij die aanpassingen haal je de 0-100 km/u in slechts 3,9 seconden. Je bereikt de elektronische begrenzer op 280 km/u. Alles bij elkaar verstookt de M3 CS 8,3 l/100 km, gelijk aan een CO2-uitstoot van 194 g/km.
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 21 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 2 dagen geleden