Een nieuwe maand, een nieuwe Ferrari. Of twee, in dit geval. Want twee zitconfiguraties leveren bij Ferrari vandaag twee nieuwe modellen op.
Ferrari lanceert een exclusieve lijn waarin beperkte reeksen zullen worden geproduceerd. Die gaat Icona heten en de Monza SP1 en SP2 zijn daar de eerste kinderen van. Beide wagens werden geïnspireerd door de Ferrari's uit de jaren 50.
bootjes
Ferrari ontwikkelde beide wagens samen, als barchetta, wat Italiaans is voor 'bootje'. De Monza SP1 is daarbij geschikt voor 1 persoon, de SP2 kan nog een extra inzittende meenemen. Ze zijn 4,66 meter lang en 2 meter breed, terwijl ze slechts 1,16 meter hoog zijn. Niet moeilijk, zo zonder echte voorruit. Een gepatenteerd Virtual Wind Shield net voor het instrumentenpaneel zorgt ervoor dat je niet alle wind pakt in je gelaat. Voor de SP1 geeft Ferrari een leeggewicht op van 1.500 kilogram, de SP2 doet daar 20 kilogram bij.
strafste Ferrari
De Monza SP1 & SP2 zijn de strafste Ferrari in de geschiedenis. Een V12 met 6,5 liter longinhoud zorgt voor een whopping 810 pk en 710 Nm, 10 pk meer dan in de 812 Superfast. In 2,9 seconden jaag je van 0 naar 100. Op 7,9 seconden zit je al aan 200 km/u, een topsnelheid wordt ergens boven de 300 km/u geschat.
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 21 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 2 dagen geleden