Ford plant hybride versies van zijn monovolumes S-Max en Galaxy. Net als bij de Mondeo worden dat niet-oplaadbare hybrides. Beide modellen komen volgend jaar op de markt.
Ford schakelt zijn elektrificatiedoelstelling een versnelling hoger. Vanaf volgend jaar krijgen de S-Max en Galaxy een hybride variant. Net als bij de Mondeo nemen die de plaats in van de gewone benzineversies, en blijven de dieselversies in de catalogus.
De S-Max Hybrid en Galaxy Hybrid komen begin 2021 op de markt met een 2.5-viercilinder die volgens de atkinsoncyclus werkt. De combinatie met elektromotor en lithium-ionbatterij is goed voor 200 pk en 210 Nm, en moet een CO2-uitstoot halen van 140 g/km.
De hybride modellen maken deel uit van een investering van 42 miljoen euro in de Ford-fabriek van Valencia. Daar zal Ford de lithium-ionbatterijen maken die ook gebruikt worden in de hybrideversies van de Kuga, naast deze S-Max Hybrid en Galaxy Hybrid.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 1 dag geleden