Als de Duitse tuner Brabus nog eens van zich laat horen, dan zullen we het geweten hebben. In Genève krijgen we deze 800 Adventure XLP te zien, op basis van de Mercedes-AMG G 63.
Voor de 800 Adventure XLP ontwikkelde Brabus een nieuw onderstel, dat niet alleen de wielbasis met zowat 69 centimeter verlengt maar ook de bodemvrijheid deed toenemen tot 49 centimeter. Goed nieuws voor de terreincapaciteiten – al is dat nooit echt het probleem van de Geländewagen geweest – die nog een duwtje in de rug krijgen van het terreinrubber dat de 22-duimsvelgen omgordt.
Door de banden is de topsnelheid van deze 800 Adventure XLP begrensd op 210 km/u, maar Brabus zou uiteraard Brabus niet zijn als het geen 800 pk en 1.000 Nm puurt uit de 4.0 V8 biturbo. Dit monster schiet dan ook naar 100 km/u in 4,8 seconden.
De G-Klasse werd omgebouwd naar een pick-up. Brabus voorziet optioneel een landingsplaats voor een drone op de laadbak. Die drone kan volgens de Duitsers hulpgoederen transporteren naar gebieden waar zelfs deze 800 Adventure XLP niet geraakt. Standaard krijgt de auto een matzilveren koetswerkkleur mee en een donkerbruin lederen interieur. Maar uiteraard is bij de Duitse tuner zowat alles mogelijk...
Recente reacties
Dacia Duster krijgt nog dit jaar gezelschap van zevenzits ‘Bigster’
Is de bigster ook verkrijgbaar in een vijfzitter,voor meer bagageruimte te hebben? Mvg Dave
Door Muller dave 12 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een vennootschap en rij elektrisch... De wagen laadt ik thuis op en kreeg van de overheid...
Door David 12 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Geloof je het zelf? Stroohm wilt dit natuurlijk, want dan kunnen zij dik cashen. Maar dit is...
Door this 12 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je geen woekerprijzen hebt bij het openbaar laden (ze bestaan gelukkig), kom je nog steeds...
Door this 19 uur geleden