Al twee jaar moet de Belgische autofan het zonder Salon stellen, want de coronapandemie plande zijn opstoten telkens pal in de opstart. Dat deed stilaan de vraag rijzen over de toekomst van het evenement, maar daarover geeft organisator FEBIAC nu duidelijkheid: volgend jaar komt er gewoon terug een Brussels Motor Show!
Wanneer het Autosalon begin dit jaar voor de tweede keer op rij geannuleerd werd, vreesden heel wat Belgische autoliefhebbers het ergste. Sommige constructeurs waren er namelijk als de kippen bij om hun staart in te trekken vanaf de coronacijfers een ietwat ongunstige tendens vertoonden, want een stand op een dergelijk evenement is nu eenmaal een dure aangelegenheid. Een aantal merken vond vervanging in de vorm van een eigen minisalon bij de lokale dealers, en dat bleek niet alleen coronaproof’er maar ook goedkoper en individueler te zijn. Dat alternatief kon dus wel eens de doodsteek voor de Brussels Motor Show worden zoals we die kennen, maar zover is het niet gekomen.
(Soort van) jubileumeditie
Automobielvereniging FEBIAC laat namelijk weten dat de 100ste editie van het Autosalon gewoon doorgaat. De telling is daarbij wel even in de war aangezien de 99ste editie — die oorspronkelijk in 2021 en dan in 2022 moest plaatsvinden — dus nooit een evenement van de gewoonlijke proportie werd. Los daarvan belooft deze jubileumeditie er eentje voor de geschiedenisboeken te worden, want de organisator geeft mee dat de komende editie de vorm aan van een nieuw concept aanneemt. Daardoor wordt dit volgens FEBIAC niet gewoon een vervolg op de vorige 99 edities, maar wel de eerste van een nieuwe reeks Autosalons.
Nieuw concept of niet, het belangrijkste blijven natuurlijk de aanwezige constructeurs. Op dat vlak geeft de organisator alvast mee dat “zeer veel merken” hebben bevestigd deel te zullen nemen. Een belletje naar VAG-importeur D'Ieteren leerde ons alvast dat zij van de partij zullen zijn, en hun hele gamma aan merken van de Volkswagen-groep meenemen. Reken naast nieuwe VW's dus ook op een vertegenwoordiging van bijvoorbeeld Audi, Skoda en Porsche maar ook Bugatti en waarschijnlijk zelfs Rimac. Over andere groepen en merken weten we nog niks, later dus meer!
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 17 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 18 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden