Ook Lamborghini heeft nood aan een jaarlijks marktonderzoek. En hoewel de concurrenten schaars zijn, dient dit jaar na jaar grondig te gebeuren. En sinds het verhaaltje en bevestiging dat Ferrari werkt aan een opvolger voor de Enzo, is ook Lamborghini bezig met het ontwikkelen van een nieuwe supercar. Dat zet de ontwikkelingsteller op twee stuks. Want naast een Enzo concurrent zijn ze bij Lamborghini ook druk bezig met een vervanger voor de Murcielago. Die vervanger krijgt de naam Jota. De Enzo concurrent krijgt de naam Urus.
Volgens het Brits autoblad Cars UK zou de Urus een aangepaste versie krijgen van het Jota chassis. Dat chassis is vervaardigt uit carbon. Het body zijn ook gedeeld worden. Al zal er bij de Urus uitsluitend gebruik worden gemaakt van carbon, daar waar de Jota ook aluminium gebruikt.
Onder de kap zou de Urus dezelfde V12 krijgen met 6.0 liter longinhoud als de nieuwe Jota. Verschil zit in het aantal paarden. De Jota zou ongeveer 700 stuks ter beschikking krijgen. Daar waar de Urus geniet van een ongelooflijke 800pk. Sprintje naar 100 zou met andere woorden niet veel langer dan drie seconden mogen duren.
Wanneer we beiden kunnen testrijden? De Jota zou er in 2010 moeten zijn. De Urus is een jaartje later. Nog even wachten dus.
Rendering via deviantart.com
![Lamborghini rendering](/sites/default/files/media/archief/nieuws/2599/lamborghini-urus-concept.jpg)
Ook Lamborghini heeft nood aan een jaarlijks marktonderzoek. En hoewel de concurrenten schaars zijn, dient dit jaar na jaar grondig te gebeuren. En sinds het verhaaltje en bevestiging dat Ferrari werkt aan een opvolger voor de Enzo, is ook Lamborghini bezig met het ontwikkelen van een nieuwe supercar. Dat zet de ontwikkelingsteller op twee stuks. Want naast een Enzo concurrent zijn ze bij Lamborghini ook druk bezig met een vervanger voor de Murcielago. Die vervanger krijgt de naam Jota. De Enzo concurrent krijgt de naam Urus.
Volgens het Brits autoblad Cars UK zou de Urus een aangepaste versie krijgen van het Jota chassis. Dat chassis is vervaardigt uit carbon. Het body zijn ook gedeeld worden. Al zal er bij de Urus uitsluitend gebruik worden gemaakt van carbon, daar waar de Jota ook aluminium gebruikt.
Onder de kap zou de Urus dezelfde V12 krijgen met 6.0 liter longinhoud als de nieuwe Jota. Verschil zit in het aantal paarden. De Jota zou ongeveer 700 stuks ter beschikking krijgen. Daar waar de Urus geniet van een ongelooflijke 800pk. Sprintje naar 100 zou met andere woorden niet veel langer dan drie seconden mogen duren.
Wanneer we beiden kunnen testrijden? De Jota zou er in 2010 moeten zijn. De Urus is een jaartje later. Nog even wachten dus.
Rendering via deviantart.com
Recente reacties
Heeft Ford spijt dat het Fiesta en Focus op pensioen stuurde?
Helemaal mee eens met bovenstaande reacties. Ford had de Fiesta niet uit productie moeten nemen,...
Door Jan Visscher 4 uur geleden
Opinie - Neen, de elektrische auto is niet ten dode opgeschreven (ook niet na de Vlaamse EV premie)
Die installatie heb ik al, de overheid heeft mij die opgelegd. Ik heb die niet gekocht voor de auto...
Door this 6 uur geleden
Heeft Ford spijt dat het Fiesta en Focus op pensioen stuurde?
Hun succesnummers moeten terugkeren, Fiesta, Focus, c-max. En ja minstens hybride en...
Door Gunther 10 uur geleden
Heeft Ford spijt dat het Fiesta en Focus op pensioen stuurde?
Wat ik al lang had zien aankomen.Ford Amerika had nooit de grootste baas mogen zijn van alles wat...
Door Jofosseprez 13 uur geleden