Gisteren gaf Honda ons op de valreep nog wat beelden van de nieuwe Civic. De negende generatie is een beetje een evolutie van de vorige, die dan weer revolutionair verschilde van zijn voorganger. Wie echt wil, kan gaan denken dat de vorige generatie Civic en de Insight wat te dicht bij elkaar hebben gestaan. Honda biedt 'm alvast aan met een 2.2 i-DTEC dieselmotor, of een 1.8 of 1.4 benzinemotor. De eerste is goed voor 150 pk (verbruik 4,2l/100 km), de andere geven respectievelijk 142 pk (5,8l/100 km) en 100 pk (5,4l/100 km) vrij.
De Civic 2.2 i-DTEC is met zijn 110 g/km CO2 per km goed voor een overheidspremie van 3 procent (voor zo lang het nog duurt).
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Inderdaad, de doorstroming is vaak een probleem geworden op kruispunten. Zoals je aangaf, is gepast...
Door Maarten 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Het is niet omdat jij stilstaat dat er niks meer gebeurt in het verkeer rond je. Eenmaal je...
Door Jitse 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Toch even melding maken: de hoeveelheid keren dat ik al één of meerdere keren langer voor hetzelfde...
Door JL 3 dagen geleden
Vernieuwde Kia Picanto geprijsd: dit betaal je voor de stoere stadswagen (2024)
Jammer, geen hybride!
Door Wout 3 dagen geleden