Opel maakt vandaag haar OPC variant van de Astra bekend en heeft daarmee weer een nieuwe speler in de hot hatch markt. Onder de kap schuilt een nieuwe 2.0 liter turbocharged viercilinder met directe inspuiting. Dat blok is goed voor 280 pk en beschikt over 400 Nm koppel. De topsnelheid bedraagt 250 km/u, een sprinttijd naar 100 km/u geeft Opel nog niet mee.
Het blok wordt gekoppeld aan een zestraps manuele versnellingsbak en krijgt een speciaal ontwikkeld mechanisch slipdifferentieel. Met die cijfers komt de Opel OPC recht in het vaarwater van de Golf R en Scirocco R.
De Astra OPC krijgt naast zijn vernieuwd chassis ook een nieuwe ophanging die in drie standen is te verzetten. Het verstelbaar FlexRide systeem biedt de standen Normal, Sport en OPC. Die standen geven wijzigingen door inzake demping, gasrespons, stuurbekrachtiging etc. Dat de OPC op een circuit gereden kan worden maken de Duitsers duidelijk door te zeggen dat ze de Opel stevig getest hebben op de Nürburgring.
De nieuwe looks mogen vanzelf spreken. Vooral de bumpers aan beide kanten zorgen voor de grootste vernieuwing. Met vooraan een knappe grille en achteraan de twee uitlaten en een spoiler die zijn vermogen onder de kap verraden. Ook binnenin merken we nodige logo's op en kunnen we plaats nemen in sportkuipjes.
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 18 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 2 dagen geleden