Voor Kia staat het salon van Genève onder andere in het teken van de nieuwe Sportage. Met de lancering van de derde generatie slaat de Koreaanse producent opnieuw een andere (meer Europese) weg in op vlak van design. Daar waar de vorige generatie een kloon was van neef Hyundai Tucson, is de Sportage veel meer een model op zich. Hoewel hij in alle opzichten groter werd, slaagden de ingenieurs er toch in om 91 kg minder in de weegschaal te leggen.
Toch deelt de wagen veel onderdelen met de Hyundai iX35. Kia speelt in op de vraag en biedt naast twee benzinemotoren ook weer twee dieselversies aan, met vermogens tussen de 115 pk en de 163 pk, zowel twee- als vierwielaandrijving staan in de catalogus. Uitstoot van de wagens wordt beperkt t 138 g/km, niet slecht voor een kleine SUV.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 22 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 22 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden