
Wie binnenkort een nieuwe M3 rijdt, doet dat nu altijd in een sedan. Een M4 is steevast voor de coupé-rijders. BMW stelt één van hun meest begeerlijkste wagens voor in Brussel als Europese première.
Dikke uitgebouwde wielkasten, de vier iconische uitlaten, een agressief gezicht, grotere luchtinlaten en een heuse power-dome op de motorkap. De nieuwe M3 weet zich zonder problemen te onderscheiden van de gewone F30 3-reeksen op onze wegen. Misschien net iets te pocherig voor sommigen?
Onder de kap schuilt de zescilinder M TwinPower Turbo, goed voor 431 pk en 550 Nm. Het blok kan gekoppeld worden aan een manuele zesbak of een zeventraps automaat. Opvallend is dat de manuele versnellingsbak bij terug schakelen zelf tussengas geeft. Daarmee hoef je als bestuurder nog minder te doen. de M3, gekoppeld aan een zeventraps automaat, sprint naar 100 km/u in 4,1 seconden en beschikt over Launch Control. De topsnelheid ligt op 250 km/u, wie kiest voor het optionele M Driver's package kan tot 280 km/u doortrekken.
Voor wie nog niet wist wat het verschil was met de M4 - je hebt twee deuren meer. En daar stopt het ook.
Recente reacties
Dacia lacht met zetelverwarmingabonnement, geeft gratis warmwaterkruiken weg
toen destijds renault als eerste(en enige?)met batterijhuur afkwam voor zijn ev,waren de reactie's...
Door andre123 1 dag geleden
Circuittest: Alpine A110 R (2023)
De grote vraag nu is hoe de Alpine zich gedraagt tegenover de concurrentie, en zeker Porsche Cayman...
Door Waxweazel 1 dag geleden
Betaalbaar bestaat: dit kost de nieuwe MG HS met verbrandingsmotor (2023)
Post mag verwijderd worden.
Door Mathieu 2 dagen geleden
Tesla Model 3 en Model Y tot 12.000 euro goedkoper
TUURLIJK IS HIJ NIET DE ENIGE(is te merken aan de prijs) maar hij is wel het gezicht van tesla,...
Door andre123 3 dagen geleden