Wie gehoopt had van koopjes te kunnen doen bij de lancering van de elektrische up! is eraan voor de moeite. Met een vanaf-prijs van 26.900 euro kost hij wel wat meer dan de gemiddelde berline.
Al zetten we dat best even in perspectief, want een gelijkaardig elektrisch voertuig als de C-Zéro/i-MiEV/iOn kost ongeveer evenveel. Toch kan je ook bij de Nissan LEAF (23.990 euro) voor een paar duizend euro minder terecht, terwijl je er meer ruimte voor in de plaats krijgt. Wil je op de e-up! gebruik maken van het Combined Charging System, dan betaal je nog 568 euro extra.
In theorie kan de e-up! een radius halen van 160 km en haalt hij 130 km/u, al kan je beiden best niet combineren. Opladen kan dus via het gewone 230V stroomnet, langs een Wall Box met 3.6 kW, of via de optionele CCS-aansluiting met 40 kW. Met die laatste laad je de accu's wel tot 80 procent op in slechts 30 minuten.
Voor zij die interesse hebben, in paleis 11 staat de Volkswagen stand.
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een ev als firmawagen, en eentje prive aangekocht, zou ik dan twee laadpalen moeten...
Door Adriaan 6 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Bij de opstart van de digitale meters in Vlaanderen werd al rekening gehouden met eenvoudige...
Door Pieter 9 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
En wat met capaciteitstarief? Het is allemaal zo simpel niet. Ik heb geen vennootschap, ik krijg...
Door this 9 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Mij lijkt het dat de (negatieve) reacties hier vooral komen van mensen die een eigen vennootschap...
Door Bjorn 10 uur geleden