Zoek gerust even naar de zeven verschillen tussen de facelift-Polo en die van voordien, uiterlijk zijn er alvast niet veel te vinden. De nieuwe GTI maakt het verschil dan ook onder de kap.
Want de Polo GTI ruilt de (dan toch niet zo betrouwbare) 1.4 TSI voor een 1.8 TSI. Hij ziet zijn vermogen tegelijk stijgen van 180 naar 192 pk, waardoor hij ich kan onderscheiden van de Ibiza Cupra die in dezelfde vijver vist.
Nog een nieuwigheid is de manuele versnellingsbak. Volkswagen lijkt te luisteren naar het clienteel dat niet altijd automatisch wil schakelen, ook al is er op de DSG niets aan te merken. Verder herken je de Polo GTI aan de rode biesjes op de carrosserie en het interieur dat geïnspireerd is op dat van de Golf GTI.
{{galerij}}
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 6 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden