Infiniti Coupe krijgt Mercedes power onder de kap

Update: Etheria Infiniti komt hopelijk voor eind dit jaar met haar kleine Coupé, de Etheria Op het autosalon van Genève zullen ze deze voor het eerst laten zien. Het concept gaat een trouw zijn tussen een Mercedes CLC en een eerder Concept de "Essence". Bronnen uit Japan hebben gelekt dat Mercedes-Benz voor de krachtbron gaat zorgen...

update: *Deze Etheria, zal worden voorgesteld op het salon van Geneve volgende maand.
Hij zal de concurentie aangaan met luxe hatchbacks als de BMW 1, Lexus CT en Audi A3 *

Wat voor motor? Een vier cilinder blok, turbocharged met een acceptabele 1800cc. Waarschijnlijk grijpen ze hier naar de DE18LA, een motor die samen met Daimler en Renault-Nissan is ontwikkeld. Normaal kan deze motor maximaal 201 pk leveren, maar meer is welkom natuurlijk! Als we echt naar details gaan kijken, krijgen we iets te zien dat nog weinig met de Infiniti Coupé heeft te maken. Er zit een hele deal achter deze wagen... Infiniti krijgt die motoren van Daimler, in ruil krijgt Mercedes toegang tot Renault-Nissan's elektrische systemen en hun kleinere motoren. Das handig voor Renault-Nissan want zij willen net meer te weten komen over de grotere hybride's en diesel motoren uit de stal van Mercedes. Zij zijn nameijk beter met heel dat CO2 uitstoot gebeuren. Dit is de eerste maar zeker niet de laatste invloed die Mercedes bij Infiniti zal maken. Er is nog een roddel dat Infiniti het komende S-klasse platform zou gaan gebruiken, om het uit te rusten met Nissan's V6 hybride blok.

Zo zie je maar, het is allemaal in elkaar verweven in de grote autowereld...

Infiniti Etheria

 

bron: Autocar.co.uk

Laatst gepubliceerd

Reacties (3)

Plaats een reactie
Karel 12:55
afbeelding van Karel

geen slechte keuze denk ik

krukaspositiesensor 14:21
afbeelding van krukaspositiesensor

@Waxweazel

Nissan heeft nog steeds betrouwbare motoren, maar ze kunnen op vlak van uitstoot niet mee in de VS, waar niet enkel naar de CO2 wordt gekeken (terecht!) En omdat dit een wereldwijd model gaat worden om zo de productiekosten laag te houden, is het logisch dat ze dan meteen ook een motor kiezen die zonder al te veel aanpassingen wereldwijd verkocht kan worden.

Over het 2e punt twijfel ik ook hard, dit omdat de motor (2009) langer bestaat dan de overeenkomst (2010). Maar er zal dan waarschijnlijk bedoeld worden dat de verdere ontwikkeling nu wel samen gebeurt.

Op het eerste zicht lijkt het ook dat Renault de goede tactiek heeft gekozen door de ontwikkelingskosten van de (grotere) diesels terug te schroeven en vol voor elektrisch te gaan als ze nu al motoren in ruil aangeboden krijgen. Al heb ik nog altijd liever de 2.0 dCi dan de 2.0 CDI.

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws