![volkswagen golf vii gtd 7 volkswagen-golf-vii-gtd-7](https://autofans.be/sites/default/files/styles/artikel_intro/public/media/merken/volkswagen/eigenfotos/volkswagen-golf-vii-gtd-7.jpg?itok=p_zSyn2h)
Nu Volkswagen met een 240 pk sterke diesel uitpakt in de nieuwe Passat, ligt de weg open voor een even sterke versie in de Golf. Daar hebben ze nog een R-label openstaan in hun dieselreeks, net boven de 184 pk sterke GTD.
Want waarom geven ze de benzinemotor een R-versie en de dieselmotor niet? De slimme marketingjongens zien hier alvast een mooi gaatje in en zouden de 240 pk-diesel maar wat graag naar de Golf zien getransplanteerd worden.
Want deze 2.0 TDI is compacter dan een 3.0 V6 TDI die ze bij Audi met hetzelfde vermogen hebben rondrijden. Nadeel aan het geheel is het gewicht van de configuratie. De 2.0 TDI met 240 pk is de zwaarste motor in de MQB-architectuur en gecombineerd met de vierwielaandrijving wordt er heel wat gewicht op de weegschaal gezet, wat zou kunnen resulteren in een vadsig rijgedrag. Snel zou hij wel kunnen zijn, met zijn 500 Nm aan koppel. Afwachten wat ze beslissen, daar in Wolfsburg.
Recente reacties
Autosalon van Brussel is terug van weggeweest! (januari 2025)
ik denk dat er wel plek is voor beide events
Door Wim 1 dag geleden
Opzij Duster!: SWM G03F is zevenzitter op benzine voor 21.990 euro (2024)
Dat is waarom veel van die chinese merken praktisch onbetaalbaar zijn om te verzekeren in de UK....
Door Adriaan 1 dag geleden
Opzij Duster!: SWM G03F is zevenzitter op benzine voor 21.990 euro (2024)
Je zul.maar.onderdelen nodig hebben
Door Rikus 2 dagen geleden
Opzij Duster!: SWM G03F is zevenzitter op benzine voor 21.990 euro (2024)
Teveel chinese merken. Europees, Japans en Amerikaans. Dat is genoeg
Door Jeremy 2 dagen geleden