De Qashqai voor mensen die wat meer beenruimte willen of zeven zitplaatsen nodig hebben komt er nu in de vorm van de X-Trail. Daarvan hebben we de Belgische prijzen.
De vorige generatie X-Trail en de Qashqai+2 worden samengesmolten tot deze nieuwe X-Trail. Wij reden hem ondertussen al in Portugal waarvan je een rij-impressie morgen kan verwachten. Een korte samenvatting: 'Het Crossover-DNA van Nissan met opvallend veel ruimte zonder al te veel dynamisch rijgedrag.'
6.000 euro duurder dan de Qashqai
Vanaf 27.490 euro heb je de nieuwe X-Trail op de oprit staan. Dan rij je rond met de Visia-uitvoering en een 1.6 dCi-diesel die 130 pk en 320 Nm weet op te wekken. Aandrijving gebeurt op de voorwielen met behulp van een handbak met zes verzetten. De standaarduitrusting is daarbij meer dan rijkelijk. Cruise control, hellingoprijhulp, reservewiel en zelfs het Chassis Control Systeem zijn standaard. Die laatste zorgt er bijvoorbeeld voor dat het deinen na het afrijden van een drempel tot het minimum wordt herleidt. Geen overbodige luxe als je helemaal achteraan in de X-Trail zit. Zo'n derde zitrij in de koffer is trouwens een optie van 800 euro, ongeacht de uitvoering.
Wil je genieten van het ALL MODE 4x4-i-systeem, dan ben je minstens 31.940 euro kwijt. Beschikbaar vanaf de Acenta-uitvoering krijg je bovenop de uitrusting van de Visia onder andere een panoramisch dak, parkeersensoren en getinte ruiten. Wil je niet zelf schakelen, dan opteer je voor de XTRONIC CVT-versnellingsbak. Die is er eveneens vanaf de Acenta-uitvoering maar kan je niet uitrusten met vierwielaandrijving.
Top of the line
De duurste X-Trail is de TEKNA met handbak en vierwielaandrijving. Die kost je 36.440 euro. Daarbij heb je bijna alle opties die je op een Nissan kan aanvinken. Volgend jaar komt er ook een 1.6 DIG-T-benzine beschikbaar. Prijzen daarvan zijn nog niet bekend.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 21 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 21 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden