Moest je voordien richting de tweeliter diesel of 1.6 benzine loeren bij de Tucson om automaat te kunnen rijden, dan biedt Hyundai voortaan ook de 1.7 CRDi aan met 7-traps automaat met dubbele koppeling. Kwestie van de (fleet)klanten op hun wenken te bedienen.
Geen onbekend combinatie in pakweg de i40, de 141 pk sterke 1.7-diesel met 7-traps automaat. Die set-up komt nu ook richting Tucson. Belangrijk voor de fleetmarkt. Want voordien kon je enkel automatisch dieselen met de 2.0 CRDi met vierwielaandrijving. Niet zo aantrekkelijk in de leasing natuurlijk.
Vink je de zeventraps automaat met dubbele koppeling aan op de 1.7 CRDi, dan zie je de kracht stijgen van 115 pk naar 141 pk en stijg het koppel met 60 eenheden naar 340 Nm. Desalniettemin zegt Hyundai dat het meerverbruik verwaarloosbaar is gezien de extra prestaties. Zo ligt het normverbruik op 4,9 liter (4,6 l/100 km voor de manuele) en de CO2-uitstoot op 129 g/km (119 g/km voor de manuele).
Ontvang hier de officiële digitale brochure van deze Hyundai
Prestaties? Een sprint naar de honderd in 11,5 seconden. Gek genoeg sneller dan de 2.0 CRDi met zestraps-automaat.
Recente reacties
Red Bulls eerste hypercar is… béter dan een F1-wagen? (2024)
In de tekst staat je antwoord: 4.5-liter V10-blok van Cosworth
Door Maarten 11 uur geleden
Red Bulls eerste hypercar is… béter dan een F1-wagen? (2024)
Is dit volledig redbull of zit er hier nog een Honda motor in?
Door this 19 uur geleden
Dacia Sandero en Jogger krijgen update met dank aan de EU (2024)
U heeft helemaal gelijk. Er zijn altijd mensen tegen vernieuwingen geweest dat is van alle tijden....
Door Henk Koops 1 dag geleden
Rijtest: BMW 128 ti (2021)
Wat voor de een knijterhard is, is voor de ander perfect acceptabel. Je gaat zelf een nieuwe...
Door this 1 dag geleden