De éne plakt er een dak op vandaag, Audi haalt dan weer het dak van haar R8. Kwestie van nog wat beter te kunnen genieten van de 540 pk sterke V10 achter je oren.
In het rijtje 'verre van een verrassing', deze R8 Spyder. Al maakt hem dat er natuurlijk niet minder lekker op. Want wie kan nu negatief zijn over een dakloze sportwagen met atmosferische 5.2-liter V10 achterin? Zeker gezien de huidige downsizing noden. Die V10 is ook in de Spyder goed voor 540 pk en 540 Nm koppel. Met een verslavend geluid tot gevolg.
De sprint naar de 100 km/u leg je met de Spyder af in 3,6 seconden, één tiende trager dan de Coupé. Ook op de topsnelheid moet je wat lagen liggen. De Coupé bereikt 320 km/u, de Spyder 318 km/u. Stel ze in realiteit echter maar gelijk.
Verder niet echt nieuwigheden te vinden - ergens logisch ook. Voor de tweede generatie R8 cabrio blijft Audi vasthouden aan een stoffen dakje. Dat verdwijnt in 20 seconden en dit tijdens snelheden tot 50 km/u. Ideaal in stadsverkeer dus.
Recente reacties
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Waarom zou deze niet in hun vizier zitten? Het is toch nog steeds een nutteloos hoge/zware SUV?
Door FLP 10 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
1000 km in 1 keer rijden zonder te stoppen, moet je dan gebruik maken van een pamper? of plas je...
Door Adriaan 11 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Verdwijnt de Mégane op fossiele brandstof dan ook uit het gamma? Geen lage wagens meer? (buiten de...
Door Mathieu 13 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je binnen 10min 80% kunt laden, is zo'n groot bereik helemaal niet meer nodig. Dan kom je al...
Door this 17 uur geleden