De Punto heeft een opvolger, in Brazilië althans. Die Argo deelde Fiat eerst schaars met de wereld. Vandaag krijgen we alle info. Waardoor we weten wat er onder de kap zit en hoe smakelijk de B-segmenter er juist uit ziet. Kijk je even mee?
Een opvolger voor de Punto heeft lang op zich laten wachten en in Europa is dat wachten trouwens nog niet ten einde. Want deze Argo zal initieel enkel in Brazilië over de wegen bollen. Of er Europese aspiraties inzitten, dat wil Fiat nog steeds niet los laten. Tot dan kunnen we enkel maar berichten over hoe de Argo er uit ziet aan de andere kant de wereld. Best aardig, als we eerlijk moeten zijn.
Niets al te spannend, niets al te special, gewoon een eerlijke B-segmenter met expressieve snuit. Het interieur valt ook goed in de smaak, met zwevend infotainmentscherm en fraai werkbord. Voorin een 1-liter driecilinder bnezine met 77 pk, een 1.3-liter viercilinder benzine met 109 pk en een 1.8-liter benzine met 139 pk voor de HGT-uitvoering. De eerste twee blokjes lopen trouwens op ethanol in Brazilië.
Nog wat zwieren met specs; een koffer van 300 liter (grootste in zijn klasse), laagste NVH-waarden in zijn klasse (lees: geluid en trillingen) en een sprint naar de honderd van 9 seconden voor de strafste uitvoering. Of hij richting Europa mag komen vraag je?
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Inderdaad, de doorstroming is vaak een probleem geworden op kruispunten. Zoals je aangaf, is gepast...
Door Maarten 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Het is niet omdat jij stilstaat dat er niks meer gebeurt in het verkeer rond je. Eenmaal je...
Door Jitse 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Toch even melding maken: de hoeveelheid keren dat ik al één of meerdere keren langer voor hetzelfde...
Door JL 3 dagen geleden
Vernieuwde Kia Picanto geprijsd: dit betaal je voor de stoere stadswagen (2024)
Jammer, geen hybride!
Door Wout 3 dagen geleden