Verplichte productiestop voor Audi A4, A5, S4 en S5 met benzinemotor

audi_s5

Na dieselgate nu ook een benzinegate?

Audi is verplicht een stop te zetten op de verkoop in Europa van de Audi’s A4 en A5 met benzinemotor en de krachtige broertjes, S4 en S5. De reden daarvoor is de opgave van een foutief verbruik. Tot het merk een hertest doet mag het die modellen niet meer verkopen aan klanten. Waardoor er nu al wordt gesproken over een productiestop van een maandje of twee. Hoewel Audi niet het enige merk is dat vrij om gaat met verbruikcijfers zit het merk door heel de sjoemelaffaire natuurlijk wel in het oog van de storm.

Het gaat hier over de 2.0 en 3.0 TFSI-motoren met een startgenerator in plaats van een klassieke startmotor, heel technische shit dus, die in dit geval een verbruiksverhoging tot stand brengt. Dit zou een verhoging geven van 0,2-0,3 liter per 100 kilometer. Veel gedoe over een minimaal verschil met verre gevolgen voor de productie.

Laatst gepubliceerd

Reacties (3)

Plaats een reactie
Wendy snapt het niet 22:41
afbeelding van Wendy snapt het niet

Ik snap niet waarom ze een startgenerator steken in plaats van een klassieke startmotor, als dat een meerverbruik oplevert. Kan iemand dat verduidelijken?

andre123 11:32
afbeelding van andre123

hybridetechniek,ff googelen en je vind wel een artikel waar het uitvoerig staat beschreven

De cuyper carl 21:21
afbeelding van De cuyper carl

Het verbruik rond de kerktoren draait rond 11,5L.
Op snelweg tegen 125 km/h daalt dit tot 7,9l.
Gemiddeld op ong 8500 km 10,2l L, niet slecht als je bijna 70% gewone wegen neemt.

Uw reactie

tdbt-2019

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws