Na dieselgate nu ook een benzinegate?
Audi is verplicht een stop te zetten op de verkoop in Europa van de Audi’s A4 en A5 met benzinemotor en de krachtige broertjes, S4 en S5. De reden daarvoor is de opgave van een foutief verbruik. Tot het merk een hertest doet mag het die modellen niet meer verkopen aan klanten. Waardoor er nu al wordt gesproken over een productiestop van een maandje of twee. Hoewel Audi niet het enige merk is dat vrij om gaat met verbruikcijfers zit het merk door heel de sjoemelaffaire natuurlijk wel in het oog van de storm.
Het gaat hier over de 2.0 en 3.0 TFSI-motoren met een startgenerator in plaats van een klassieke startmotor, heel technische shit dus, die in dit geval een verbruiksverhoging tot stand brengt. Dit zou een verhoging geven van 0,2-0,3 liter per 100 kilometer. Veel gedoe over een minimaal verschil met verre gevolgen voor de productie.
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Inderdaad, de doorstroming is vaak een probleem geworden op kruispunten. Zoals je aangaf, is gepast...
Door Maarten 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Het is niet omdat jij stilstaat dat er niks meer gebeurt in het verkeer rond je. Eenmaal je...
Door Jitse 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Toch even melding maken: de hoeveelheid keren dat ik al één of meerdere keren langer voor hetzelfde...
Door JL 3 dagen geleden
Vernieuwde Kia Picanto geprijsd: dit betaal je voor de stoere stadswagen (2024)
Jammer, geen hybride!
Door Wout 3 dagen geleden