Met de Ioniq opent Hyundai zonder blozen de aanval op de gevestigde waarden. Na hybrides een prijsslag in het gezicht te geven, doen de Zuid-Koreanen dat nog eens over met de plug-inversie. Wat zo'n Ioniq PHEV moet kosten vraag je?
Wel, laten we voor die prijs even over de specificaties van de plug-in gaan. De Ioniq Hybrid ken je al, deze plug-inversie daarvan verwisselt de batterij van 1,56 kWh door één van 8,9 kWh. Dat moet er alvast voor zorgen dat de Ioniq PHEV opgeladen 63 kilometer ver kan raken op elektrokracht. Daarna neemt de 141 pk sterke 1.6-benzine het over via de automaat met dubbele koppeling. Vooral de cycluscijfers - lees: fiscaal voordeel - oogsten de voordelen hiervan. Met een CO2-uitstoot van 26 g/km en een normverbruik van 1,1 l/100 km.
Al weten we natuurlijk dat de overheid die zogenaamde 'valse plug-ins' liever ziet verdwijnen. Alleen... is dit geen uit de kluiten gewassen SUV of een gemaskeerde sportwagen van 80.000 euro. Hyundai vraagt namelijk - en ga maar even zitten - 33.999 euro voor de Ioniq PHEV. Met 5 jaar garantie (onbeperkte kilometers) en 8 jaar op de batterijen. Waardoor de Zuid-Koreaan stevig onder de concurrentie duikt. Denk BMW 225xe Active Tourer (39.200 euro), Volkswagen Golf GTE (39.480 euro) en grote rivaal Prius PHEV (41.800 euro).
Een massief koopje dus in plug-inland, deze Ioniq PHEV. Benieuwd of ze daarmee klanten bij bosjes naar de showroom kunnen trekken.
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een ev als firmawagen, en eentje prive aangekocht, zou ik dan twee laadpalen moeten...
Door Adriaan 2 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Bij de opstart van de digitale meters in Vlaanderen werd al rekening gehouden met eenvoudige...
Door Pieter 6 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
En wat met capaciteitstarief? Het is allemaal zo simpel niet. Ik heb geen vennootschap, ik krijg...
Door this 6 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Mij lijkt het dat de (negatieve) reacties hier vooral komen van mensen die een eigen vennootschap...
Door Bjorn 7 uur geleden