![bmw i3s bmw_i3s](https://autofans.be/sites/default/files/styles/artikel_intro/public/media/2017/BMW/anderefotos/bmw_i3s.jpg?itok=v9kXfjuw)
Waar een gefacelifte i3s al niet goed voor is.
In concreto gaat het om de nieuwste generatie tractiecontrole die BMW tijdens de afgelopen IAA in Frankfurt introduceerde op de nieuwe i3s. De Duitsers zullen diezelfde technologie nu ook introduceren op alle andere BMW's en Mini's. En dat voor alle voor-, achter- en vierwielaangedreven modellen.
Het toegenomen reactievermogen, met tot 50 keer snellere reactietijden, is te danken aan het feit dat de berekeningen voor de tractiecontrole nu rechtstreeks in de aandrijflijn zelf gecalculeerd worden en niet meer in een aparte ECU.
Het nieuwe systeem zal niet meteen tot nieuwe rijsensaties leiden bij normaal gebruik, maar zal pas renderen in situaties met weinig grip, bij recuperatie van remenergie of bij het heftig wegaccelereren. Tevens is het systeem een tegemoetkoming aan de steeds groter wordende koppelcijfers, mede dankzij de elektrificatie van bijvoorbeeld hybridemodellen.
Recente reacties
Juich: Audi stopt met valse uitlaten!
Komt ook omdat ze gestopt zijn met dieselmotoren voor de nieuwe S5. Die valse uitlaten voor de S6...
Door Yeelen Moller 1 uur geleden
Officieel: nieuwe Audi A5 vervangt de A4 als berline én break (2024)
Dan is er geen verschil in kofferruimte tussen de zuivere brandstofversies en de plug-in-hybride...
Door Mathieu 2 uur geleden
Juich: Audi stopt met valse uitlaten!
Eindelijk eens goed nieuws! :-)
Door Mathieu 2 uur geleden
Goodwood Festival of Speed 2024
Thanks!
Door JL 3 uur geleden