En afgaande op de naam gaan we er van uit dat jullie nu al kunnen raden voor welke markt deze Celesta Yixing wel is.
Een compacte stationwagen? Daarvoor moet je bij Hyundai tegenwoordig bij de i30 Wagon zijn. Al kan je die stationwagen bezwaarlijk klein noemen. In China verkoopt Hyundai vanaf nu de Celesta Yixing, een soort van verkorte i30 Wagon die het met 18 centimeter minder moet doen (4,4 meter) maar uit pakt met dezelfde wielbasis van 2,65 meter. Een te heet gewassen i30 Wagon zeg maar.
Op vlak van formaat dan toch, want visueel gelijkt deze Celesta Yixing niet meteen op een i30. De Europeaan doet het tegenwoordig namelijk met een al even Europees design, in deze rakker mag nog wat Koreaanse shwung zitten. Met zwierige lijnen en een best stoer uitgesneden snuit. Onder de kap van die snuit de gekende 1.4 T-GDI benzine met 130 pk. Daarnaast staat er ook nog een atmosferische 1.6 MPI met 122 pk in de lijsten. Wat deze Hyundai moet kosten in China? Omgerekend een peulenschil meer dan 10.000 euro.
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 15 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden