Vlak voor de coronasluiting heeft Morgan de eerste vier van zijn twintig afscheidsexemplaren van de Plus 4 gebouwd. De 70th Anniversary Edition zwaait de oude Plus 4 uit, die wordt vervangen door de nieuwe Plus Four.
Begin deze maand stelden de Britten van Morgan hun Plus Four voor, de opvolger van deze Plus 4 die de revolutie predikt. Hij maakt namelijk gebruik van een aluminium chassis in plaats van het klassieke stalen buizenchassis van zijn voorganger.
Maar voor zijn 70ste verjaardag grijpt Morgan nog een laatste keer terug naar zijn rijke verleden: de ‘4’ in plaats van de ‘Four’ in de typebenaming geeft aan dat deze 70th Anniversary Edition nog een Morgan van de oude stempel is. Met dat klassieke chassis dus.
De Britten ontwikkelden een speciale Platinum Metallic-koetswerkkleur voor hun platina verjaardag, die ze aanvulden met donkergrijze spaakvelgen en zwarte koetswerkaccenten. Het interieur is voorzien van donker kwaliteitsleder, donkergrijze tapijten en verwarmde sportzetels, en van een genummerd plaatje.
Onder de motorkap zit nog de oude 2.0 viercilinder. In dit geval produceert hij geen 156 pk maar 183 pk. 0 tot 100 km/u duurt minder dan 7 seconden, aldus Morgan. Wie een van deze 60.995 pond kostende exemplaren van de 70th Anniversary Edition wil, is eraan voor de moeite: alle twintig exemplaren hebben al een eigenaar gevonden.
Recente reacties
Snel wezen: Tesla Model Y vanaf deze vrijdag terug stuk duurder
De Tesla Y, met de Y van yoyo. (Jaja, ik weet dat je jojo met een "j" schrijft.)
Door JL 10 uur geleden
Mercedes VISION EQXX verbruikt 7,4 kWh/100 km, zelfs in de woestijnhitte
En nu dezelfde test bij -5 graag.
Door John 15 uur geleden
Deze elektrische auto’s komen in aanmerking voor de EV-premie van 5.000 euro
De Honda e:Ny1 komt tegenwoordig ook in aanmerking
Door Jan Vanoppen 16 uur geleden
Eerste test: Skoda Superb Combi - Mag het iets meer zijn? (2024)
Je kan letterlijk gewoon de ncap safety ratings hanteren. De passat heeft voor inzittende een 85%...
Door Jordy 21 uur geleden