Net als de klassieke vierdeurs en break gaan ook de Mercedes E-Klasse Coupé en Cabriolet aan de facelift. Zij krijgen dus eveneens een opgefriste snoet, hybride rijhulp en uitgebreidere technologie.
Het was natuurlijk een kwestie van tijd voor de Coupé en Cabriolet de faceliftweg achternagingen die de Berline en Break voor hen waren ingeslagen. De koplampen worden dus net als bij de andere koetswerkvarianten iets nauwer en zijn standaard voorzien van led-technologie. Het radiatorrooster werd eveneens hertekend. Ook achteraan duiken er nieuwe lichtblokken op, die ook voorzien zijn van led-technologie. En uiteraard zijn er ook hier nieuwe koetswerkkleuren en velgdesigns te noteren.
Binnenin duikt het nieuwe stuur op dat Mercedes in de Berline en de Break introduceerde, en groeien het digitale instrumentenpaneel en infotainmentscherm standaard tot 10,25 duim. Optioneel wordt dat 12,3 duim. Ook hier vallen er nieuwe materialen te bespeuren. Nieuw is uiteraard ook het MBUX-spraakassistentiesysteem, dat je aanspreekt met het intussen bekende “Hey Mercedes”, en het Energizing-comfortsysteem.
Het motoraanbod bestaat zowel in de Coupé als Cabriolet uit vier benzine- en drie dieselmotoren. Benzinerijden begint bij de E 200, met 197 pk sterke 2.0-viercilinder, die eveneens met 4Matic-vieriwelaandrijving komt. Daarboven staat de E 300 met 258 pk uit diezelfde 2.0-viercilinder.
Rekenen we de eveneens vernieuwde Mercedes-AMG E 53 Coupé en Cabriolet even niet mee, dan wordt het benzinerijtje afgesloten door de E 450 4Matic, die 367 pk haalt uit een 3.0 zes-in-lijn. Het dieselaanbod begint bij de E 220d, een 2.0 met 194 pk die ook in 4Matic-versie bestaat, en rondt af bij de E 400d 4Matic, met 340 pk uit een zescilinder. Het aantal milde hybrides is drastisch uitgebreid.
Tot slot wordt de rijhulp nog opgewaardeerd, met een verbeterde aanraakgevoeligheid in het stuur wanneer je semi-autonoom rijdt. De vernieuwde Mercedes E-Klasse Coupé en Cabriolet staan vanaf de herfst van dit jaar in de showrooms.
Recente reacties
Snel wezen: Tesla Model Y vanaf deze vrijdag terug stuk duurder
De Tesla Y, met de Y van yoyo. (Jaja, ik weet dat je jojo met een "j" schrijft.)
Door JL 6 uur geleden
Mercedes VISION EQXX verbruikt 7,4 kWh/100 km, zelfs in de woestijnhitte
En nu dezelfde test bij -5 graag.
Door John 10 uur geleden
Deze elektrische auto’s komen in aanmerking voor de EV-premie van 5.000 euro
De Honda e:Ny1 komt tegenwoordig ook in aanmerking
Door Jan Vanoppen 11 uur geleden
Eerste test: Skoda Superb Combi - Mag het iets meer zijn? (2024)
Je kan letterlijk gewoon de ncap safety ratings hanteren. De passat heeft voor inzittende een 85%...
Door Jordy 16 uur geleden