Ecologie stopt aan de landsgrenzen die er om geven. Dat bewijst Nissan met deze Patrol Nismo. Want hoewel het Japanse merk ook in Europa inzet op ecologie lanceert het in het Midden-Oosten een opgefriste versie van de Patrol Nismo met een 428 pk sterke 5.6-liter atmosferische V8. De meest vulgaire auto die Nissan momenteel verkoopt?
De Patrol is al even uit onze contreien verdwenen maar dat wil niet zeggen dat Nissan de potige SUV niet meer aan de man brengt. Meer nog, in een groot deel van de wereld wordt er nog lekker een nieuwe versie van de Patrol verkocht. De meest extreme versie, die vind je echter in het Midden-Oosten. Verwelkom de Patrol Nismo.
Tang op een Patrol-varken
Het is trouwens niet de eerste keer dat deze Patrol Nismo passeert op Autofans, want in 2015 schreven we al iets over de lancering van deze van de pot gerukte Nismo. Ondertussen zijn we echter 6 jaar later en zou je denken dat ook Nissan beseft dat ecologie een niet te negeren onderwerp is in de huidige bedrijfswereld. Toch heeft dat het Japanse merk niet tegen gehouden om een facelift van de Patrol Nismo op de markt te brengen. Met een bodykit die zo mogelijk nog extremer voor de dag komt.
Die extreme bodykit met rode accenten en bumpers die als een tang op een Patrol-varken staan moeten extra onderstrepen dat voorin deze lijvige SUV een 5.6-liter V8 ligt die zonder drukvoeding 428 pk en 560 Nm koppel weet op te wekken. Hoogst indrukwekkend en hoogstwaarschijnlijk ook hoogst inefficiënt. Geinig weetje: de heren die de V6 van de GT-R bouwen staan ook in voor de ontwikkeling van deze V8. Woon je toevallig in het Midden-Oosten en lijkt dit je dé auto om te hebben? Dan moet je - omgerekend - met zo'n 88.000 euro over de boeg komen. Eigenlijk spotgoedkoop...
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 21 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 2 dagen geleden