Frankrijk wil Koreaanse auto-import aan banden laten leggen

De Europese Commisie onderzoekt een vraag van de Franse overheid om opnieuw invoertaksen te heffen op Koreaanse auto's in het bijzonder. De Koreaanse verkoop nam het afgelopen jaar toe met 24 procent, terwijl de hele Franse autoindustrie een enorme terugval kent. Frankrijk zou willen dat de Koreaanse constructeurs van tevoren aangeven hoeveel en welk type wagens ze hier zullen invoeren. Bij Hyundai klinkt het alvast dat de groei in de EU gestoeld is op modellen die ontworpen, ontwikkeld en gebouwd zijn in Europa.

Europees Commissaris voor Handel in de EU Karel De Gucht, zegt dat de EU net profiteert van de vrije handel met Zuid Korea. In 2007 kwam er nog 25 miljard euro binnen door de handel met Zuid-Korea, in 2011 was dat bedrag gestegen tot 32 miljard.

Bron: Autonews

Laatst gepubliceerd

Reacties (5)

Plaats een reactie
Yvesw 15:20
afbeelding van Yvesw

Als mensen schrik hebben doen ze niet liever dan de schuld door te schuiven naar anderen en die wat te pesten. Mss moeten ze eens bezinnen en inzien dat een jaarlijkse winst van +2% ook MEER dan genoeg is. Chauvinisten... Jaren vechten voor vrijemarkteconomie maar eens het wat slechter gaat willen ze nog vlugger terug naar het communisme dan Stalin op een maandag...

Yvesw 15:32
afbeelding van Yvesw

@Messer: Ik heb liever dat ze niet mijn ogen trekken imo...

Anonieme gebruiker 02:42
afbeelding van Anonieme gebruiker

Dat de Fransen eerst eens beginnen met zelf betrouwbare auto's te bouwen. Ik heb zelf 11 jaren een Peugeot 307 gehad tot april dit jaar. Onvoorstelbaar wat er zoal kan stuk gaan aan een Peugeot... zowat alles!. De garagist kende ik beter dan pakweg mijn buurman, want ik was 'thuis' in zijn garage. Omdat het kostenplaatje te hoog opliep heb ik in april de Peugeot ingeruild voor een nieuwe Hyundai I30. Nu, vier maanden later, heb ik daar nog geen spijt van gehad, want mijn nieuwe auto is overduidelijk van veel betere kwaliteit. Toen ik destijds mijn nieuwe 307 kocht, mocht ik nog geen drie maanden later Peugeot Assistance bellen omdat hij niet meer wou starten. Enfin, auto naar dealer gesleept en daar hebben ze een week gezocht eer ze het euvel vonden. Aan mijn Peugeot 307 ging zowat alles, maar dan ècht alles stuk. In de 11 jaren dat ik hem in mijn bezit had heeft dat ding mij zeer veel geld gekost...., maar ja, als particulier vervang je niet zomaar effe snel je wagen omwille van de zuurverdiende centjes. Ik wens overigens Peugeot veel succes om merken zoals Hyundai te weren. Mijn nieuwe Hyundai i30 bijvoorbeeld, werd ontworpen en ontwikkeld door het ontwikkelingscentrum van Hyundai in Duitsland. De auto zelf wordt gebouwd in een nieuwe fabriek in Tsjechië (volledig EU dus). Kortom, op en top een Europese wagen. Tien jaren geleden 'boomde' de verkoop van Peugeot. Kwaliteit en betrouwbaarheid hebben ze toen omwille van het gewin op korte termijn achterwege gelaten. Nu zijn de meeste van die klanten aan een nieuwe auto toe en een herhalingsaankoop zit er dus niet in (incl. mezelf). Precies daar ligt de grote fout van het PSA-concern. Toen 10 jaren geleden de auto's als zoete broodjes over de toonbank gingen hadden ze moeten inzetten op kwaliteit, het zou hen veel herhalingsaankopen hebben opgeleverd wat nu niet het geval is. Mijn broer rijdt in een Peugeot 407, nog zo'n miseriebak. Ook hij zal de volgende keer voor een in Europa gebouwde Koreaan gaan. Frankrijk, straks het land van goede kaas en wijn, maar niet meer van auto's.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws