De Europese Commissie is niet mals voor Duitse automerken Mercedes, Volkswagen en BMW. Het stelt namelijk dat de constructeurs moedwillig ontwikkelingen op vlak van uitstootreductie tegen hebben gehouden, goed wetende dat de techniek bestond.
Met een vergrootglas is de Europese Commissie over de Europese autosector getrokken na het uitbreken van dieselgate. Een onderzoek dat na enkele jaren enkele frappante feiten naar boven brengt. Zo zegt de commissie dat VW, Mercedes en BMW tussen 2006 en 2014 onderling hebben afgesproken om ontwikkelingen op vlak van uitstootreductie tegen te houden.
Het doel? De concurrentiestrijd tegen houden om zo de winst te maximaliseren. Volgens de commissie werden kopers daardoor in de maling genomen omdat ze geen toegang kregen tot nieuwe technologieën die zorgden voor auto's met minder emissies.
De commissie geeft de beschuldigde automerken nu de kans om te reageren op de aantijgingen. Afhankelijk van het antwoord kan de Europese Commissie een gepaste straf opleggen.
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Inderdaad, de doorstroming is vaak een probleem geworden op kruispunten. Zoals je aangaf, is gepast...
Door Maarten 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Het is niet omdat jij stilstaat dat er niks meer gebeurt in het verkeer rond je. Eenmaal je...
Door Jitse 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Toch even melding maken: de hoeveelheid keren dat ik al één of meerdere keren langer voor hetzelfde...
Door JL 3 dagen geleden
Vernieuwde Kia Picanto geprijsd: dit betaal je voor de stoere stadswagen (2024)
Jammer, geen hybride!
Door Wout 3 dagen geleden