We wisten al langer dat de MINI E best leuke cijfers kan voorleggen. Met een topsnelheid van 125 km/u, een koppel van 220Nm en 104pk onder de 'motor'kap kan je op 8,5 seconden de 100km/u halen. Maar dat ter zijde. Waar het ons eigelijk om gaat is het speciale remsysteem dat deze Mini-E zal gebruiken. De remlichten zullen reeds oplichten bij het loslaten van de pedaal. Met andere woorden, je bolt uit of je remt op de motor. In beide gevallen zullen de remlichten oplichten.
Dat oplichten is geen toeval of energieverspilling. Het heeft alles te maken met het Brake Energy Regeneration system. Wanneer een hybride of elektrische wagen op de motor remt wordt er weerstand geboden op de dynamo, dat levert elektriciteit op en zal de accu's doen opladen. Maar, hoe groter de weerstand, hoe sneller de wagen zal vertragen. En omdat de weerstand bij deze Mini-E dubbel zo groot is als de doorsnee wagen, kan je als achterligger maar beter bij voorbaat gewaarschuwd zijn.
(Bron: autobloggreen)
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Bij de opstart van de digitale meters in Vlaanderen werd al rekening gehouden met eenvoudige...
Door Pieter 2 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
En wat met capaciteitstarief? Het is allemaal zo simpel niet. Ik heb geen vennootschap, ik krijg...
Door this 3 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Mij lijkt het dat de (negatieve) reacties hier vooral komen van mensen die een eigen vennootschap...
Door Bjorn 3 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Een mooi voorbeeld van: "wij van wc-eend, raden wc-eend aan"
Door Adriaan 4 uur geleden