Audi is bezig met het maken van, en denken over, de basis voor haar verdere toekomst. De Duitsers gaan volledig voor een zo laag mogelijk gewicht, en zullen zich in de mate van het mogelijke meer gaan toeleggen op de ontwikkeling van hybride- en elektrische wagens. Het eerste voorbeeld is de 'lightweight S5' die maar liefst 400kg lichter is dan de traditionele S5. Voor die lichtere versie van de S5 gebruikt Audi een 230pk sterke vier-cilinder. Minder mooie geluiden dus, maar deze kaalgeplukte variant haspelt de Nürburgring acht seconden sneller af dan de gewone S5.
Het verlies in gewicht weer vooral mogelijk gemaakt door het gebruik van een hybride stalen en aluminium body over een spaceframe. Waaruit dat frame gemaakt werd, wil Audi nog even onbekend laten.
via Autocar
Recente reacties
Deze elektrische auto’s komen in aanmerking voor de EV-premie van 5.000 euro
De Kia Niro prijs die hierboven staat , is die van de hybride. De EV begint op 44.690 volgens hun...
Door John 3 uur geleden
Test: Volkswagen ID.5 facelift 2024 [+VIDEO]
EV's gebruiken vaak energierecuperatie als je de gas lost, waardoor de remmen minder gebruikt...
Door John 4 uur geleden
Supercarkopers willen geen driecilinder, ontdekt Koenigsegg
Ik denk dat ze bij Mercedes die les ook geleerd hebben met hun 4 cilinder AMG modellen.
Door John 4 uur geleden
Deze elektrische auto’s komen in aanmerking voor de EV-premie van 5.000 euro
De Alpine A290 zal hier op het nippertje ook nog ondervallen; vanafprijs €38.000
Door Gaëtan 11 uur geleden