Ferrari gelooft nog niet in carbon - Nieuwe Enzo krijgt V8

In tegenstelling tot Mercedes, McLaren en BMW zal Ferrari geen carbon gebruiken voor haar hele gamma. Topman Amedeo Felisa zegt dat we het materiaal nog niet voldoende kennen, zeker niet op een termijn van twintig of dertig jaar. Ferrari wil de garantie behouden dat het een Ferrari kan herstellen na een ongeval of bij schade. Die garantie kan niemand geven bij een model met een carbon body. Lees: limited editions bouwen ze wel in carbon, het gaat hier om modellen met een 'groot' productievolume. Eerst kennis vergaren van het materiaal dus, en dan pas overschakelen. De mannen bij Ferrari zijn slimmer dan we dachten.

Daarnaast is er ook wat informatie gelekt in verband met de Enzo. Die zou in 2012 gelanceerd worden en zou een direct-injected twin turbo V8 onder de kap krijgen. Er waren eerder geruchten dat er een zescilinder onder de kap zou schuilen, maar dat is bij deze ontkend. Amedeo Felisa zegt wel dat een zescilinder gebouwd zou kunnen worden, indien klanten nood hebben aan een kleinere motor. Zo lang die vraag er niet is, komt er dus ook zeker geen zescilinder.

Het V8, V10 en V12 tijdperk is dus nog zeker geen afgesloten hoofdstuk. In tegendeel. Ferrari meent dat haar Hybride techniek de V12 juist beschermt. Omdat het een hybride techniek ontwikkelt die samen kan werken met een V10 of V12.

Ferrari 599 GTO
Ferrari 599 GTO

Via Autocar

Laatst gepubliceerd

Reacties (3)

Plaats een reactie
Nuvolari 15:18
afbeelding van Nuvolari

<p><strong>Edit: aangepast </strong></p>
<p>:)</p>

Uw reactie

alle elektrische auto's in 2024, vlaamse premie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws