In tegenstelling tot Mercedes, McLaren en BMW zal Ferrari geen carbon gebruiken voor haar hele gamma. Topman Amedeo Felisa zegt dat we het materiaal nog niet voldoende kennen, zeker niet op een termijn van twintig of dertig jaar. Ferrari wil de garantie behouden dat het een Ferrari kan herstellen na een ongeval of bij schade. Die garantie kan niemand geven bij een model met een carbon body. Lees: limited editions bouwen ze wel in carbon, het gaat hier om modellen met een 'groot' productievolume. Eerst kennis vergaren van het materiaal dus, en dan pas overschakelen. De mannen bij Ferrari zijn slimmer dan we dachten.
Daarnaast is er ook wat informatie gelekt in verband met de Enzo. Die zou in 2012 gelanceerd worden en zou een direct-injected twin turbo V8 onder de kap krijgen. Er waren eerder geruchten dat er een zescilinder onder de kap zou schuilen, maar dat is bij deze ontkend. Amedeo Felisa zegt wel dat een zescilinder gebouwd zou kunnen worden, indien klanten nood hebben aan een kleinere motor. Zo lang die vraag er niet is, komt er dus ook zeker geen zescilinder.
Het V8, V10 en V12 tijdperk is dus nog zeker geen afgesloten hoofdstuk. In tegendeel. Ferrari meent dat haar Hybride techniek de V12 juist beschermt. Omdat het een hybride techniek ontwikkelt die samen kan werken met een V10 of V12.
Via Autocar
Recente reacties
Eerste test: Polestar 4 (2024)
Mooie auto! En als je hem nu eens vergelijkt met een ID7? Die is mss iets braver qua looks maar...
Door ThV 16 uur geleden
Column: Ik ben PK-moe, geef ons meer MX-5!
exact... alsmaar meer pk's en alsmaar minder beleving. Die MX-5's blijven gewoon zo extreem goed...
Door Yannick 16 uur geleden
Opzij Duster!: SWM G03F is zevenzitter op benzine voor 21.990 euro (2024)
Zijn er ook dealers in Nederland?
Door Mob 2 dagen geleden
Vergeet de R8: Audi RS Q8 Performance is krachtigste Audi op verbranding ooit (2024)
Snelste rondetijd SUV ever staat nog steeds op naam van Mercedes GLC AMG 63S namelijk 6.35.183
Door HH 3 dagen geleden