Wie zich de financiële crisis nog herinnert weet ook dat de auto-industrie enkele rake klappen kreeg. General Motors kreeg misschien wel de zwaarste. Het Amerikaanse concern werd plots op al haar zwakke punten gepakt en moest al snel rekenen op overheidssteun om de kop boven water te houden. GM kreeg die steun maar moest daarvoor grondig hervormen. Voor Opel alleen betekenen die hervormingen een slordige 3,3 miljard euro aan kosten.
Dat geld hoopte Opel los te krijgen bij de Duitse overheid, maar daar stak Merkel een stokje voor. De Bundeskanzler wijst GM met de vinger en raadt ze aan zelf te investeren, en kijk... GM wil het gerust zelf betalen.
Dat Nick Reilly niet meteen onze beste vriend is, dat moet je de Opel werknemers in België niet vertellen. De Europees directeur besliste immers dat er 9.000 werknemers ontslagen moeten worden van de 48.000 die Opel momenteel tewerkstelt.
Via: autoblog.nl, Autonews
Recente reacties
Duitse auto-industrie smeekt Europa om Chinese EV-taks te laten vallen
Kwestie van de korte-termijn winsten en de bonussen niet te bedreigen. En als ze hier onder druk...
Door JL 11 uur geleden
Autokeuring vanaf nu maar om de twee jaar voor heel wat auto’s: ben jij erbij?
Waarom zou dat niet moeten dan? Wat is je redenering hier achter?
Door this 15 uur geleden
Autokeuring vanaf nu maar om de twee jaar voor heel wat auto’s: ben jij erbij?
Mijn auto is 8 jaar heeft 92000 km ik doe 3 000 km per jaar waarom moet ik alle jaren naar de...
Door Geerts willy verriidt augusta 19 uur geleden
Autokeuring vanaf nu maar om de twee jaar voor heel wat auto’s: ben jij erbij?
Mijn auto van 2015 en 153000 moet ik naar keuring
Door Nadir 1 dag geleden