Het was dertig jaar geleden dat Volvo het in België nog zo goed deed. Het (nu chinese) merk had 15.000 ingeschreven voertuigen vooropgesteld maar overtrefte dat getal met een totaal aantal ingeschreven voertuigen van 17.042. Ten aanzien van 2009 is dat dik 31% meer. Daarmee verovert Volvo een marktaandeel van 3,1 procent op de Belgische markt. Het succes is volgens Volvo te danken aan het grote assortiment en de groene motoren.
Algemeen directeur Bart Crols bevestigde dat CO2 normen een als maar belangrijker verkoopsargument wordt. Daarnaast weet Volvo al jaar en dag uit te pakken met veiligheid. Hun Collision Warning met Pedestrian Detection is daarvan een mooi voorbeeld.
Recente reacties
Vijf redenen om toch eens naar een Formule 1-race te gaan kijken
En we hebben 2 wereldtoppers die half Belg zijn. Alleen jammer dat ze niet voor de Belgische...
Door this 13 uur geleden
Alsjeblieft, Honda: geef ons deze sportieve én betaalbare Civic ook!
Ja, graag!
Door Marc B 23 uur geleden
Renault Duster (2024)
Dacia niks mis mee , zelf enkele jaren Dacia Sandero Stepway gereden niks mis mee.
Door J.Aalpoel 1 dag geleden
Opinie - Neen, de elektrische auto is niet ten dode opgeschreven (ook niet na de Vlaamse EV premie)
Onderzoek naar synthetische brandstoffen? In WOII was dit reeds de brandstof van de Duitse...
Door HH 1 dag geleden