Nissan's CEO Carlos Ghosn maakt vandaag bekend de merknaam Datsun vanonder het stof te halen. Nissan zal zo een derde wereldmerk hebben, naast Infiniti en haar eigen merknaam.
Met de Datsun wil Nissan markten als India, Indonesië en Rusland betreden. Om die introductie waar te maken gaat een investering van 395 miljoen dollar gemoeid. De Nissan fabriek, op 800 kilometer van Jakarta, zal haar capaciteit tot 250.000 stuks per jaar zien stijgen tegen 2014. Het aantal werknemers zal stijgen tot 3.300 en het aantal dealers zal moeten stijgen tot 150 voor 2015. Nissan maakte ook meteen het nieuwe logo van Datsun bekend.
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Inderdaad, de doorstroming is vaak een probleem geworden op kruispunten. Zoals je aangaf, is gepast...
Door Maarten 1 dag geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Het is niet omdat jij stilstaat dat er niks meer gebeurt in het verkeer rond je. Eenmaal je...
Door Jitse 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Toch even melding maken: de hoeveelheid keren dat ik al één of meerdere keren langer voor hetzelfde...
Door JL 2 dagen geleden
Vernieuwde Kia Picanto geprijsd: dit betaal je voor de stoere stadswagen (2024)
Jammer, geen hybride!
Door Wout 3 dagen geleden