De fabriek waar destijds de Lexus LFA met de hand in elkaar gevezen werd zal nu zorgen voor de productie van de Toyota Mirai op waterstof. Het éne moment bouw je nog een supercar, het andere moment steek je ecowagens in elkaar...
Ken je de Lexus LFA nog, het paradepaardje van Toyota met schreeuwende V10 en waanzinnige looks? Voor de productie ervan werd een speciale fabriek geopend waar in 2010 tot 2012 de LFA met de hand werd gebouwd. Sindsdien zitten ze daar echter zonder werk. Nu ja, ze hebben tot eind vorig jaar nog F Sport Roadbikes gebouwd, extreem dure fietsen uit carbon voor rijke Lexus-eigenaars.
Het is echter tijd voor iets nieuw, en dat komt er in de vorm van de Mirai, de Toyota op waterstof. Het is voor Toyota namelijk goedkoper om hem met de hand in elkaar te laten vijzen dan een hele geautomatiseerde productielijn op te starten. Dat heeft z'n voor- en nadelen. Grootste nadeel is de beperkte productie. Zo kunnen ze het eerste productiejaar maar 700 exemplaren produceren. Daarna kunnen ze een productie bereiken van zo'n 10 exemplaren per dag.
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een ev als firmawagen, en eentje prive aangekocht, zou ik dan twee laadpalen moeten...
Door Adriaan 5 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Bij de opstart van de digitale meters in Vlaanderen werd al rekening gehouden met eenvoudige...
Door Pieter 8 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
En wat met capaciteitstarief? Het is allemaal zo simpel niet. Ik heb geen vennootschap, ik krijg...
Door this 9 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Mij lijkt het dat de (negatieve) reacties hier vooral komen van mensen die een eigen vennootschap...
Door Bjorn 9 uur geleden