#Dieselgate: 1.6 TDI met sjoemelsoftware krijgt nieuwe hardware

dieselgate-main

Alle 1.6 TDI's uitgerust met sjoemelsoftware kunnen niet enkel via software in regelgeving gebracht worden. Er zal ook fysiek aan moeten gewerkt worden. Dat weet de woordvoerder van de Duitse minister voor transport te zeggen.


Lees hier alle berichtgeving die we verzamelen over #Dieselgate, het wereldwijde schandaal van Volkswagen vanwege software in dieselmotoren die NOx-emissietests vervalst.


Heb je een 1.6 TDI (EA189) in het vooronder liggen van je Volkswagen, Seat, Skoda of Audi? Dan zal je niet enkel worden teruggeroepen voor een software-update. Ook aan de hardware moet gewerkt worden. Dit volgt op eerder nieuws waarin de nieuwe aangesteld CEO, Matthias Mueller, wist te vertellen dat de kans bestaat dat bepaalde modellen nieuwe injectoren of een grotere katalysator moeten krijgen.

Dat blijkt nu het geval te zijn voor de 1.6-diesels met sjoemelsoftware (zo'n 3.6 miljoen in Europa). De 2.0 TDI zou er evenwel van afkomen met enkel een software-update. Over de 1.2 TDI is op dit moment nog niets geweten.

Laatst gepubliceerd

Reacties (2)

Plaats een reactie
tomtom 12:34
afbeelding van tomtom

Goedkoper, helaas, dan vanaf het begin te voldoen aan de uitstooteisen. Nu heeft Volkswagen een hele tijd lang minder kosten dus meer winst kunnen maken op de kap van de gezondheid van iedereen die in de buurt leeft waar er zulke auto's rijden. Hopelijk krijgen ze het zwaar te verduren via boetes en rechtzaken zodat ze eindelijk financiële motivatie hebben om smeerlapperij van dit niveau niet meer uit te halen. Financiële motivatie is helaas de enige manier voor zulke grote bedrijven om zich te houden aan de regels.

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws