Alle 1.6 TDI's uitgerust met sjoemelsoftware kunnen niet enkel via software in regelgeving gebracht worden. Er zal ook fysiek aan moeten gewerkt worden. Dat weet de woordvoerder van de Duitse minister voor transport te zeggen.
Lees hier alle berichtgeving die we verzamelen over #Dieselgate, het wereldwijde schandaal van Volkswagen vanwege software in dieselmotoren die NOx-emissietests vervalst.
Heb je een 1.6 TDI (EA189) in het vooronder liggen van je Volkswagen, Seat, Skoda of Audi? Dan zal je niet enkel worden teruggeroepen voor een software-update. Ook aan de hardware moet gewerkt worden. Dit volgt op eerder nieuws waarin de nieuwe aangesteld CEO, Matthias Mueller, wist te vertellen dat de kans bestaat dat bepaalde modellen nieuwe injectoren of een grotere katalysator moeten krijgen.
Dat blijkt nu het geval te zijn voor de 1.6-diesels met sjoemelsoftware (zo'n 3.6 miljoen in Europa). De 2.0 TDI zou er evenwel van afkomen met enkel een software-update. Over de 1.2 TDI is op dit moment nog niets geweten.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 22 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 22 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden