Buiten de Tesla Roadster kunnen we ons geen elektrische cabrio voor de geest halen. Dus eigenlijk heeft Nissan hier een gat in de markt. Toch is de Leaf Open Car enkel maar een feestnummertje om te vieren dat het merk 100.000 dichte Leafs heeft verkocht in Japan. Er zijn dus geen productieplannen. Zonde?
In twee vormen kan je de Nissan Leaf krijgen wereldwijd. Als de bij ons gekende hatchback en als een sedan in China. Een cabrio-derivaat, dat is er niet. Of toch niet helemaal. Want Nissan heeft er daadwerkelijk eentje in elkaar geschroefd. Een one-off, die tijdens een congres werd getoond om onder de aandacht te brengen dat het Japanse merk 100.000 Leafs op de thuismarkt heeft verkocht. Om je verder een idee te geven; in de VS werden al 118.524 stuks verkocht en in Europa een toch nog stevige 92.025 exemplaren.
De Leaf Open Car - spannende naam - is alvast een Leaf zonder achterdeuren en zonder dak. Meer nog, het lijkt meer op een uit de kluiten gewassen targa dan op een cabrio. De passagiersstoel vooraan mocht ook op de schop zodat je makkelijker achterin plaats kan nemen in twee uit de kluiten gewassen stolen. Een wat rare creatie, zonder twijfel. Al kan je natuurlijk zeggen dat je dit nog liever hebt dan een Range Rover Evoque Cabrio.
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 20 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 2 dagen geleden