De Amerikaanse tuner ECD Automotive Design specialiseert zich in het ombouwen van Land Rovers. Hun laatste creatie? Een Defender met Tesla-batterij. Een Land Rover Defender P100D, zo je wil.
Meestal monteert ECD grote V8-blokken in het vooronder van hun Defenders, maar deze keer gooiden de Britse Amerikanen het over een andere boeg. ECD nam de aandrijflijn van een Tesla Model S Performance (de voormalige P100D) en monteerde die met de hulp van een bevriend bedrijf op het chassis van een Defender.
Het resultaat is een batterij met capaciteit van 100 kWh, een laadtijd van 5 uur (driefasig) en een rijbereik van 354 kilometer. Al bij al geen slechte prestatie, want een Tesla is natuurlijk aerodynamisch geoptimaliseerd, maar de Defender heeft de aerodynamica van een Amerikaanse koelkast. Dat neemt niet weg dat de Land Rover Defender van ECD amper een dikke 5 seconden nodig heeft om 100 km/u te halen.
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een ev als firmawagen, en eentje prive aangekocht, zou ik dan twee laadpalen moeten...
Door Adriaan 6 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Bij de opstart van de digitale meters in Vlaanderen werd al rekening gehouden met eenvoudige...
Door Pieter 10 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
En wat met capaciteitstarief? Het is allemaal zo simpel niet. Ik heb geen vennootschap, ik krijg...
Door this 10 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Mij lijkt het dat de (negatieve) reacties hier vooral komen van mensen die een eigen vennootschap...
Door Bjorn 11 uur geleden