Stellantis: Lancia niet dood, wordt premium merk, chrysler onzeker

Recent doken nog beelden op van een nieuwe Lancia Ypsilon en ook het Stellantis-persbericht klinkt hoopvol over de toekomst van Lancia.

Het zou natuurlijk een doodlopend straatje kunnen zijn maar Stellantis stuurde vandaag een persbericht uit waaruit blijkt dat Lancia toch niet dood is. De merkengroep deelde de organisatiestructuur na de fusie mee en daarin krijgt Lancia een rol die wat duidelijker is.

ad interim

Er is een onderverdeling waarin de Amerikaanse merken gebundeld worden en een 'Global SUV'-categorie voor Jeep. Opvallend daarbij is dat Chrysler slechts een 'interim'-CEO krijgt met Tim Kuniskis, die ook Dodge zal leiden.

Er is er ook eentje waar Citroën en Fiat/Abarth als 'core'-merken worden aangeduid. De hogere mainstream segmenten zijn weggelegd voor Opel/Vauxhall en Peugeot, bij die laatste wordt Linda Jackson trouwens CEO. Premium zijn de merken Alfa Romeo, DS en dus ook Lancia. Maserati wordt volledig als 'luxury brand' gepositioneerd.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws