Tegenwoordig is het bon-ton om de segmenten die niet genoeg bijdragen aan de winst van de constructeur af te stoten. Toyota kondigt daarentegen aan dat ze het A-segment zullen blijven bedienen.
Het A-segment, dat is de klasse van de Aygo. Kleine stadsautootjes die weinig winstmarge opleveren zijn niet zo graag gezien bij automerken. Toyota ging eerder al een samenwerking aan met Citroën en Peugeot voor de ontwikkeling en productie van de kleine karretjes.
toyota-genen
De opvolger van de Aygo zou echter op het Toyota GA-B-platform komen te staan. De reden daarvoor is dat Citroën en Peugeot bovenstaande reden aanhaalden om hun A-segmenter te schrappen.
De opvolger mag er stilaan gaan komen want de huidige Aygo is al sinds 2014 op de markt. De opvolger zou anders gaan heten maar wat de naam dan wel mag worden vertelt Toyota er niet bij, hetzelfde geldt voor een eventuele lanceringsdatum. Hij zal alvast wel gewoon een benzinemotor krijgen, een elektrische Aygo-opvolger zou de auto te duur maken voor dit segment. Dat betekent natuurlijk niet dat Toyota geen gebruik kan maken van een milde hybride of full-hybride aandrijving.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 18 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 18 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden