Officieel: Volkswagen Passat Alltrack

Net goed voor de winter, zo'n verhoogde Passat. Volkswagen toont de Passat Alltrack als "vereniging van SUV en sedan". Daarmee willen ze het gat tussen de Passat en de Tiguan opvullen. De wagen, gebaseerd op de Passat Variant wordt aangeboden in vier motorversies; twee bij de benzines (160 en 210 pk) en twee diesels (140 en 170 pk).

De twee krachtigste versies krijgen standaar 4Motion vierwielaandrijving en DSG-versnellingsbak, voor de TDI met 140 pk is 4Motion een optie. Die 140 pk sterke TDI verbruikt 5,7l/100 km (met een CO2-uitstoot van 150 g/km), terwijl zijn 170 pk-broer 5,8l/100 km verbruikt. De Alltrack staat 135 tot 165 mm hoger dan de gewone Passat Variant. Hij krijgt ook het offorad driving programme mee, waarbij rijhulpmiddelen tot een snelheid van 30 km/u worden beïnvloed. Zo wordt de remwerking van het ABS geoptimaliseerd voor een losse ondergrond. Tot nu toe was dit systeem enkel beschikbaar op de Tiguan en Touareg en dus niet te verkrijgen op de  Cross-terrein-wannabes van Volkswagen.

De wagen wordt voorgesteld op de Tokio Motor show en zal begin 2012 bij de dealers staan. Vanaf dan kan hij de concurrentie aangaan met de Peugeot 508 RXH en vernieuwde Audi A4 Allroad.

Laatst gepubliceerd

Reacties (17)

Plaats een reactie
Wim 09:17
afbeelding van Wim

heel subtiel, vind hem wel iets hebben, maar ik ben dan ook wel fan van het concept :)

Yvesw 17:11
afbeelding van Yvesw

@Kevin300: Het interieur ziet er hier best nog wel oké uit. Maar die tellerpartij.... Daar heb ik nooit mee kunnen leven... Twee cirkels waarin nummers staan... Dat is zoooooooh 1990... En ik weet het, veel producenten doen dit nog, maar komaan! Probeer eens iets anders (zoals Mercedes doet of zoals in de S2000 of Citroën C2 of....).

Yvesw 19:05
afbeelding van Yvesw

@Mesoerrie: What's not to like aan die digitale tellerpartij? :O
Gewoon dat lijntje zien trekken tot aan die 9000 toeren... Dat is iets waarbij een analoge tellerpartij minder emotie losweekt imo...

Kenny 20:04
afbeelding van Kenny

Mnee, deze zegt me niks. Dan liever de Peugeot 508 RXH, of zelfs de Audi A4 Allroad (djeez, zei ik dat?).
Btw, wat is er gebeurd met het 'Cross'-voorzetsel? CrossPassat klinkt toch nog wel? :-)

Yvesw 21:01
afbeelding van Yvesw

@Mesoerrie: Jep! Omdat je bijna nooit kijkt naar je toerenteller als je echt eens doorknalt, maar luistert naar de motor. Maar bij zo'n digitale teller zie je toch in je ooghoeken hoe het kleurtje oploopt tot het in de rode zone komt... Bij een analoge tellerpartij is die beleving er niet... En je kan een meter op de motorfiets niet vergelijken met een meter in een auto... Daar moet je wel analoog hebben, want zonlicht en digitale tellerpartij zijn geen goede vrienden :p

Wim 23:01
afbeelding van Wim

"in je ooghoeken hoe het kleurtje oploopt tot het in de rode zone komt." ik doe net hetzelfde, maar dan met een analoge teller :p

Yvesw 10:46
afbeelding van Yvesw

Och manne... I give up :p Ik ben gewoon een techniekgeek. Ik beken :p

Kenny 19:23
afbeelding van Kenny

Ach Yvesw, ik begrijp je, ik ben ook een techneu(r)t :-) Zelf zou ik ook voor analoge tellers gaan, geeft de wagen net wat meer ziel. Maar als je langs de andere kant kijkt naar classics zoals de Corvette heeft een digitale teller weer iets speciaals. Een kwestie van smaken zeker :-p

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws