Vreemd toch, een coupé die duurder is dan een roadster? Bij Porsche hanteren ze die politiek bij het prijzen van de Cayman. Hij is met zijn 53.482 euro een goeie 3.100 euro duurder dan de Boxster.
Die 53.482 euro is een basisprijs en geldt voor de 211 pk sterke zescilinder, de 275 pk sterke versie krijgt overigens dezelfde vraagprijs opgekleefd. Wil je de Cayman S (voorzien van 325 pk), dan heb je best 66.429 euro op je bankrekening staan. Die legt het 0-100 km/u nummertje wel een stuk sneller af, hij verbruikt ook iets meer.
De optielijst van de Porsche Cayman loopt grotendeels gelijk aan die van de Boxster, op wat specifieke artikelen na (een windscherm voor de roadster of een achterruitenwisser voor de coupé). Daarnaast ziet de Cayman een alu look benzinedop, een setje exclusieve velgen en adaptive cruise control op de optielijst prijken. Ook het Burmester high end soundsystem blijkt gereserveerd voor Cayman-rijders die een centje extra willen spenderen, in je Boxster moet je het stellen met een Bose systeem, al leek ons dat ook geen straf.
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 15 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden