Moest je Tesla over the top vinden met haar knoert van een digitaal scherm in het interieur, dan kijk je best niet verder naar deze M-Byte, want wat je hier ziet is het grootste scherm in serieproductie in de automobiele sector.
Byton, een Chinese startup, kwam vorig jaar tijdens de Consumer Electronics Show in Las Vegas verrassend met het M-Byte concept. De conceptwagen had het grootste standaardscherm in de automotive sector. Wie had ooit gedacht dat ze dit jaar op diezelfde show met het “productieklaar” model zouden komen aanstormen?
Echt GROOT
Tesla doet het met een 17-duims scherm terwijl Byton maar liefst een 48-duims display plaatst. Dit komt overeen met de lengte van 7 iPads en verspreidt zich over heel het dashboard. Byton doopt het scherm “Shared Experience Display”. Laat deze “SED” niet voldoende zijn, want op het stuur bevestigen ze ook een 7-duims touchscreen om de wagen en de SED volledig te kunnen configureren en bedienen. Scherm 3 bevindt zich tussen de 2 voorste zetels van de volledig elektrische Byton M-Byte. De grootte van dit exemplaar is 8-duims. Achteraan zijn er ook nog 2 schermen om het totaal op 5 stuks te brengen.
De volledige onthulling van de Byton M-Byte wordt verwacht midden dit jaar om productie te kunnen starten tegen eind dit jaar. Voor ongeveer 40.000 euro krijg je het basismodel dat beschikt over een “71-kWh”-batterij met een bereik van 400 km, al komt er eentje met 95 kWh (520 km) op de markt voor een nog onbekende prijs. Byton focust zich eerst op de Chinese markt om dan tegen 2020 de oversteek naar onze markten te maken.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 12 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 13 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden