Na de Turbo S stelt Porsche nu ook de ‘gewone’ Turbo voor. Die stelt het zonder letter ‘S’ op de achterklep, maar zit met 580 pk allerminst om vermogen verlegen...
Begin maart lanceerde Porsche de 911 Turbo S. Stuttgart ging meteen voor de topversie, die met 650 pk de eer kreeg om de krachtigste 911 Turbo ooit gemaakt te zijn. Vier maand later volgt de ‘gewone’ Turbo-versie, die ook nu meteen als coupé en als cabriolet debuteert.
De nieuwe 911 Turbo hoeft geenszins onder te doen voor zijn krachtigere broer. Met 580 pk en 750 Nm is de nieuweling immers 40 pk en 40 Nm sterker dan zijn voorganger. Hij wordt gekoppeld aan een achttraps-PDK-bak en sprint daardoor naar 100 km/u in 2,8 seconden en naar een top van 320 km/u.
Net als de Turbo S gebruikt deze Turbo de tot 3,8 liter uitgeboorde versie van de flat-six. Ook hier verbreedt Porsche het koetswerk en het spoor van de assen vooraan en achteraan. Vooraan monteert Porsche 20-duimsvelgen, achteraan meten ze 21 duim. Standaard staat deze 911 Turbo op een PASM-chassis met elektronisch gestuurde sportophanging, die 10 millimeter lager ligt dan normaal. Optioneel is er een PDCC-chassis met actieve antirolstangen en remschijven uit koolstofvezel.
Verder noteren we nog een sportuitlaat op de optielijst, een Lightweight Design-pakket, dat het gewicht van de 911 Turbo met 30 kilogram doet afnemen, en een Sports-pakket met agressievere looks en details in zwart en koolstofvezel. De nieuwe Porsche 911 Turbo is vanaf nu te bestellen. Bij ons kost hij 189.824,80 euro als Coupé en 203.618,80 euro als Cabriolet.
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 21 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 2 dagen geleden