
Een van de goedkoopste elektrische auto's die je momenteel nieuw kan kopen, de Dacia Spring, werd zonet in een nieuw jasje gestoken. Daardoor moet hij een stuk beter op het netvlies vallen bij potentiële klanten. Technisch wijzigt er evenwel niets.
Dacia rolt in 2022 een nieuwe huisstijl uit en die is nu ook richting de modellen getrokken. Ook de elektrische Spring ontspringt de dans niet (heb je 'm?) en krijgt de nieuwe merkidentiteit aangemeten.
Meer premium uitstraling
Laat ons meteen van wal steken; de nieuwe mosgroene kleur (Lichen Kaki) en logo's rondom doen de Spring wonderen. Idem voor de dakrails en plastic bescherming die voortaan wordt gespoten in het Monolith Grey. Het maakt van de budget-EV een stoerdere verschijning. Niet in het minst omdat het nieuwe DC-logo vooraan het kleintje wonderwel staat. De velgen, die blijven evenwel op maat van het gemiddelde voorgerechtsbord.

Hoewel het uiterlijk werd strak getrokken met enkele kleine tweaks, blijft het interieur wat de zwakke schakel van de Spring. Zijn stalgenoten mogen tegenwoordig dan uitpakken met een modern design, binnenin de Spring blijft het wat kijken naar een dashboard van gisterenjaar. Het stuur krijgt evenwel een meer modern Dacia-logo.
Zelfde specs, even... gezapig
Technisch voert Dacia bij de update geen wijzigingen toe. Waardoor je dus nog steeds beroep kan doen op een 26.8 kWh grote accu die gebruikt wordt voor de elektromotor op de vooras van zo'n 42 pk en 125 Nm koppel. Vanaf 16 juni valt de opgefriste Spring bij de dealer te bestellen.

Recente reacties
Vergroening op z’n best: Audi experimenteert met planten voor je autointerieur
En dan moet je op het werk uitleggen waarom er een bloempot chirurgisch verwijderd is van tussen uw...
Door Adriaan 4 uur geleden
Vraag: liever trajectcontroles of flitspalen?
Zelf in Duitsland is die logica zoek. Vroeger klopte dat misschien, maar de laatste jaren heeft er...
Door Adriaan 10 uur geleden
Subaru BRZ dan toch verkrijgbaar in Europa, maar niet bij ons (2023)
nog niet officieel bekend maar er zullen 10 BRZs beschikbaar zijn voor de Belgische markt,...
Door Tom 11 uur geleden
Vraag: liever trajectcontroles of flitspalen?
Dit. Het lijkt de logica zelve, maar helaas is dat niet in het geval in de meeste Europese landen...
Door FLP 12 uur geleden